Zpět na článek

Diskuze: Vědci se blíží k vyrobení kovového vodíku

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Ienari Tokugawa
Ienari Tokugawa
Level Level
16. 8. 2016 21:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jasně, že ohledně využitelnosti by to bylo velice dobré, ale ona tato rovnice má minimálně dvě strany a na jedne z nich jsou i náklady. Ty by mohly být i celkem vysoké a pak by užitečnost nebyla až tak super. Každopádně je nesmírně užitečné, že se takové objevy dějí a vývoj jde vpřed, ale občas odbočí i na slepou cestu.

Pate1973
Pate1973
Level Level
15. 8. 2016 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bych podotkl ohledně supravodivosti a jeho praktického využití z článku by mohlo vyznít že po jeho objevu ho začnou vyrábět za 5 korun kilo.Ovšem realita bude taková jako s antihmotou tj. Vyrobit umíme ale pouze jednotky atomů.

durib
durib
Level Level
15. 8. 2016 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pate1973 Problém není až tak vyrobit, ale uchovat. Uvidíme, jak stabilní to bude. Jestli bude kovový vodík stabilní při normálních podmínkách... to by byla senzace.

Ienari Tokugawa
Ienari Tokugawa
Level Level
18. 8. 2016 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@durib Jo, byla by to senzace, ale mám obavy, že až tak jednoduché to nebude. Každa látka se volně nachází ve stavu kdy na udržení stavu je třeba nejméně energie. A vodík se volně nachází především jako plyn.

durib
durib
Level Level
18. 8. 2016 22:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@durib "Každa látka se volně nachází ve stavu kdy na udržení stavu je třeba nejméně energie."
Pozor na zjednodušování. Toto platí pouze tehdy, je-li cesta k nejnížší energii stále klesající. Jinak se v přírodě nacházejí spousty látek, které rozhodně nejnižší (globálně) energii nezaujímají a dosáhli pouze lokálně nejnižší energie.
Ta možnost kovového vodíku při normálních podmínkách stále je, i když ve stejných podmínkách existuje v plynné formě H2. Sám tomu ale moc nevěřím, byla by to senzace :)

durib
durib
Level Level
14. 8. 2016 21:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ve fázovém diagramu nějak chybí "gas". To je to tak tenká čárka, že se tam ani nevejde?
Jinak se spekuluje o kovovém vodíku v plynných obrech proto, že je okolo nich překvapivě silné magnetické pole.

Ienari Tokugawa
Ienari Tokugawa
Level Level
18. 8. 2016 21:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@durib Jo, on v nich v tuhé formě asi existuje, ale pak je otázka jestli toho je dosaženo jen čistě tlakem a teplotou, nebo je v tom ještě něco víc.

Reklama
Reklama